28 października 2022 r.
Cały Wszechświat faluje. Doświadczenie ruchu i falowania a doświadczenie przestrzeni. Możliwości wykorzystania przestrzeni fizycznych, elektronicznych, hybrydowych, oraz gier komputerowych we współczesnej praktyce artystycznej w kontekście ruchu i falowania jako reprezentacji doświadczania przestrzeni. Zjawisko dotyczy wielu zagadnień, zarówno naukowych, jak i artystycznych. Falowanie obejmuje naturalne zjawiska występujące w przyrodzie, procesy cywilizacyjne, społeczne i kulturowe. Kinetyka przestrzeni, ruch cząsteczek, grawitacja, dźwięk, rezonans, taktylność i haptyka to niektóre z ważnych elementów współczesnej sztuki intermediów z zastosowaniem najnowszej technologii.
Program konferencji:
Piątek 04.11.
10:00 - 15:30 Blok wystąpień prelegentów, wykład otwierający wygłosi prof. Włodzisław Duch - Falujące mózgi.
15:45 - 17:15 Przerwa
17:30 - 18:30 Dyskusja podsumowująca dzień pierwszy
19:00 - 21:00 Koncert GrupLab - Plejrek 1/340
Sobota 05.11.
10:00 - 15:20 Blok wystąpień prelegentów, wykład otwierający wygłosi dr hab. Paweł Węgrzyn - Falowanie czyli o doskonałości i pięknie harmonicznego ruchu.
15:20 - 16:50 Przerwa
16:55 - 17:55 Dyskusja podsumowująca dzień drugi
18:00 - 20:00 Koncert GrupLab - Plejrek 2/341
Niedziela 06.11.
10:00 - 15:00 Blok wystąpień prelegentów, wykład otwierający wygłosi prof. Andrzej Dragan.
15:10 - 16:40 Przerwa
16:45 - 17:45 Dyskusja podsumowująca dzień trzeci i zamykająca konferencję
18:00 - 20:00 Koncert GrupLab - Plejrek 3/342
Trzem dniom konferencji towarzyszy pokaz prac o charakterze intermedialnym korespondujących z tematyką konferencji, przygotowanych przez: Andrzeja Dragana, Klaudię Kot, Patrycję Maksylewicz oraz Piotra Stechurę.
Szczegółowy program konferencji: www.intermedia.asp.krakow.pl/konferencja/falowanie-ii-konferencja-katedry-obszarow-sztuki
Miejsce: MuFo Muzeum Fotografii w Krakowie ul. Rakowicka 22A 31-510 Kraków
Organizatorzy:
ASP w Krakowie Wydział Intermediów
Katedra Obszarów Sztuki
Pracowanie Archisfery i Audiosfery
Partner: MuFo Muzeum Fotografii w Krakowie
Patronat honorowy:
prof. dr hab. Andrzej Bednarczyk - Rektor ASP w Krakowie
dr Mariusz Front - Dziekan Wydziału Intermediów ASP w Krakowie
Koordynacja programowa: dr hab. Grzegorz Biliński, prof. Marek Chołoniewski, Patrycja Maksylewicz, Klaudia Kot, Piotr Madej
Oprawa graficzna: Linda Wojtera, Mateusz Świderski
31 października 2022 r.
Krakowska ASP zwiększa swoją dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i chcemy o tym opowiedzieć, a przede wszystkim pokazać w kilku krótkich w filmach.
W ten sposób chcemy budować świadomość o dostępności uczelni dla wszystkich. A największym marzeniem krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych jest zmiana podejścia samych twórców. O dostępności sztuki powinniśmy zaczynać myśleć już na etapie jej tworzenia, tak aby była dostępna dla wszystkich.
Szczegóły już wkrótce, a tymczasem zaglądamy na plan filmowy i zapraszamy do obejrzenia fotorelacja.
Filmy powstają w ramach projektu „Zwiększenie dostępności Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie dla osób z niepełnosprawnościami”, realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.03.05.00-00-A053/21-00, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Priorytet III, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
27 października 2022 r.
To ważny dzień dla krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dziś odbyła się Uroczystość nadania Odznaczeń Państwowych i wręczenia Nagród Rektora. Za swoją wieloletnią działalność artystyczną i zaangażowanie na rzecz sztuki docenieni zostali nasi nauczyciele akademiccy. Nagrody za za swój wkład w działalność uczelni oraz codzienną pracę na jej rzecz otrzymali również pracownicy administracyjni ASP.
Uroczystość rozpoczęła się od powitania wszystkich zgromadzonych przez Rektora Akademii Sztuk Pięknych. Odznaczenia państwowe oraz medale przyznawane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wręczył dyrektor Departamentu Szkolnictwa Artystycznego w ministerstwie - Jarosław Wartak.
Następnie JM Rektor Akademii Sztuk Pięknych, prof. Andrzej Bednarczyk wręczył Nagrody Rektora dla nauczycieli akademickich oraz dla pracowników niebędących dydaktykami ASP.
Poniżej publikujemy pełną listę odznaczonych osób:
prof. dr hab. Adam Brincken, Wydział Malarstwa
prof. dr hab. Czesława Frejlich, profesor, Wydział Form Przemysłowych
prof. dr hab. Jan Nuckowski, profesor, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Anna Myczkowska-Szczerska, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Marek Szymański, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
dr Edyta Bernady, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr hab. Inż. arch. Magdalena Celadyn, prof. uczelni, Wydział Architektury Wnętrz
prof. dr hab. Zofia Kaszowska, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Karina Niedzielska, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Janusz Sarkowicz, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Jadwiga Wielgut-Walczak, st. kustosz dyplomowany, Biblioteka Główna
dr hab. Grzegorz Wnęk, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
dr hab. Joanna Zemanek, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
dr Dorota Białek-Kostecka, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Sławomir Biernat, adiunkt, Wydział Rzeźby
dr Marcin Błaszczyk, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
mgr Grzegorz Kostecki, wykładowca, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Magdalena Kut, adiunkt, Wydział Malarstwa
dr hab. Jakub Najbart, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
dr Patrycja Ochman-Tarka, adiunkt, Wydział Architektury Wnętrz
dr hab. Paweł Orłowski, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Miłosz Pobiedziński, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr Dominik Stanisławski, adiunkt, Wydział Malarstwa
mgr Anna Dąbkowska, starszy specjalista, Biuro Zamówień Publicznych
dr hab. Ewa Janus, prof. uczelni, Wydział Rzeźby
dr hab. Agata Kwiatkowska-Lubańska, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Ewa Pawluczuk, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
mgr Andrzej Raczkowski, wykładowca, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
Emilia Siuda, strażnik ochrony mienia, Dział Administracyjno-Gospodarczy
prof. dr hab. Jadwiga Wyszyńska, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
mgr Tadeusz Banaś, wykładowca, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Bożena Groborz, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
Stelęgowski Przemysław, samodzielny referent, Biblioteka Główna
mgr Anna Dębska, starszy specjalista, Dział Nauczania
dr Kamil Kamysz, adiunkt, Wydział Form Przemysłowych
dr Maciej Własnowolski, adiunkt, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Gabriela Buzek-Garzyńska, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Bożena Groborz, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
dr Piotr Hojda, adiunkt, Wydział Form Przemysłowych
dr hab. Dorota Ogonowska, prof. uczelni, Wydział Grafiki
prof. dr hab. Elżbieta Pakuła-Kwak, Wydział Architektury Wnętrz
dr hab. Andrzej Śmiałek, prof. uczelni, Wydział Form Przemysłowych
prof. dr hab. Krzysztof Tomalski, Wydział Grafiki
dr hab. Mariola Wawrzusiak-Borcz, prof. uczelni, Wydział Rzeźby
Prof. dr hab. Grzegorz Bienias, Wydział Malarstwa
dr hab. Zbigniew Sałaj, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
Prof. dr hab. Czesława Frejlich, Wydział Form Przemysłowych
Dr hab. Kinga Nowak, prof. uczelni, Wydział Malarstwa
prof. dr hab. Adam Brincken, Wydział Malarstwa
dr Roman Dziadkiewicz, adiunkt, Wydział Intermediów
prof. dr hab. Roman Kurzawski, Wydział Architektury Wnętrz
dr hab. Michał Misiak, profesor uczelni, Wydział Architektury Wnętrz
dr Bartłomiej Bałut, adiunkt, Wydział Malarstwa
dr hab. Artur Grabowski, profesor uczelni, Wydział Intermediów
prof. dr hab. Zofia Kaszowska, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
prof. dr hab. Marta Lempart-Geratowska, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Karina Niedzielska, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr Marek Wawrzkiewicz, adiunkt, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr hab. Iwona Demko, profesora uczelni , Wydział Rzeźby
dr Jakub Woynarowski, adiunkt, Wydział Grafiki
prof. dr hab. Łukasz Konieczko, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr hab. Bożena Goborz, profesor uczelni, Wydział Form Przemysłowych
mgr Karolina Molga, asystent, Wydział Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki
dr hab. Monika Wanyura-Kurosad, profesor uczelni, Wydział Malarstwa
dr hab. Michał Zawada, profesor uczelni , Wydział Malarstwa
dr Małgorzata Zbroińska-Piątek, adiunkt, Wydział Architektury Wnętrz
- dla zespołu Wydziału Malarstwa w składzie
dr Marcin Czaja, adiunkt
dr Magdalena Kulesza-Fedkowicz, adiunkt
dr Justyna Smoleń, adiunkt
dr Michał Sroka, adiunkt
dr Radosław Szlęzak, adiunkt
- dla zespołu Wydziału Rzeźby w składzie
mgr Andrzej Baziak, instruktor
dr Magdalena Cisło, adiunkt
mgr inż. arch. Michał Dąbek, asystent
mgr Andrzej Dromert, asystent
dr Piotr Idzi, adiunkt
dr Jan Kuka, adiunkt
dr Marcin Smosna, adiunkt
dr Krzesimir Wiater, adiunkt
mgr Maria Woźniak, asystent
dr Bartłomiej Węgrzyn, adiunkt
- dla zespołu Wydziału Form Przemysłowych w składzie
mgr Karol Cyrulik, asystent
prof. dr hab. Czesława Frejlich
mgr Krzysztof Hamiga, wykładowca
mgr Klaudia Kasprzak, asystent
mgr Aleksandra Zajdel-Cyrulik, asystent
- dla zespołu Wydziału Form Przemysłowych w składzie
dr hab. Gabriela Buzek-Garzyńska, profesor uczelni
mgr Kaja Kordas, asystent
dr Dawid Kozłowski, adiunkt
dr Natalia Pietruszewska-Golba, adiunkt
dr Stanisław Półtorak, adiunkt
- dla zespołu Wydziału Grafiki w składzie
mgr Zofia Karpowicz, asystent
mgr Paweł Krzywdziak, asystent
dr hab. Edyta Mąsior, profesora uczelni
- dla zespołu Wydziału Grafiki w składzie
mgr Anna Kusztra, asystent
dr hab. Lech Polcyn, profesor uczelni
dr Zofia Szczęsna, adiunkt
mgr Hanna Dunajska, zastępca kwestora, Dział Finansowo-Księgowy
inż. Magdalena Stawowy-Sarara, zastępca kierownika działu, Dział Informatyczny
mgr Krystyna Szczur, kustosz biblioteczny, Biblioteka Główna
mgr Barbara Bednarz, główny specjalista, Dział Administracyjno-Gospodarczy
mgr Dobromiła Bieszczad, starszy specjalista, Biuro Pozyskiwania Funduszy
mgr Anna Chwalibóg, specjalista, Dział Administracyjno-Gospodarczy
mgr Monika Maj, kierownik, Dział Spraw Pracowniczych
mgr Agnieszka Manowiecka, starszy specjalista, Dział Nauczania
Leszek Pajerski, kierowca, Dział Administracyjno-Gospodarczy
mgr Małgorzata Płazowska, kierownik, Wydawnictwo ASP
inż. Kamil Ubowski, specjalista, Dział Informatyczny
Margaryta Vladimirova, specjalista-kurator galerii, Galeria ASP w Krakowie
mgr inż. Agnieszka Ziółko-Miska, starszy specjalista, Biuro Pozyskiwania Funduszy
mgr Magdalena Aleksander, specjalista
mgr Dorota Rumin, specjalista
26 października 2022 r.
Dziś Rektor ASP, prof. Andrzej Bednarczyk pożegnał 29 pracowników, którzy w ostatnich 3 latach odeszli na emeryturę. W Sali Senackiej zgromadzili się byli nauczyciele akademiccy, pracownicy administracyjni, obsługi oraz inżynieryjno-techniczni. Wszyscy otrzymali dyplomy z podziękowaniem oraz pamiątkową srebrną monetę.
Rektor rozpoczął spotkanie od podziękowania za wieloletnią pracę w akademii, za zaangażowanie i oddanie sztuce oraz nauczaniu. Następnie wręczył każdemu pamiątkowy dyplom ze specjalnym, indywidualnym podziękowaniem oraz kolekcjonerską srebrną monetę z obrazem "Damy z gronostajem" Leonarda da Vinci.
Spotkanie było miłą okazją do wspólnych wspomnień minionych lat pracy w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Przy tej okazji Rektor zachęcił wszystkich Seniorów ASP, aby mimo przejścia na emeryturę pozostali w przyjaznym i bliskim kontakcie z akademią.
27 października 2022 r.
W sobotę, 22 października odbył się uroczysty wernisaż otwierający Open Eyes Art Festival. Takich tłumów się nie spodziewaliśmy. Wydarzenie zgromadziło szerokie grono gości specjalnych, artystów a przede wszystkim miłośników sztuki, na których w Pałacu Ogińskich i Potulickich czekały aż trzy wystawy. "Niespokojne dusze. Artystki i artyści ASP", "Dekada" oraz "Open Art" można oglądać w gmachu przy u. Piłsudskiego 4 codziennie od 12:00 do 20:00 aż do 23 listopada.
Fotografka: Vira Kosina-Polańska
Co jeszcze czeka nas podczas Open Eyes Art Festival? Szczegółowy Program można znaleźć tutaj.
To już druga edycja #OEAF, który Akademia Sztuk Pięknych organizuje we współpracy z: Fundacją Gospodarki i Administracji Publicznej, Agencją Artystyczną GAP oraz Nowohuckim Centrum Kultury. Partnerem Festiwalu jest Westa Investments.
Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie | pl. Jana Matejki 13, 31-157 Kraków | +48 12 299 20 00 |
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności
Polityka Prywatności i Ochrony Danych Osobowych w serwisie internetowym www.asp.krakow.pl
Od dnia 25 maja 2018 r. wszystkie podmioty przetwarzające dane osobowe, zobowiązane są do stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Rozporządzenie ogólne o ochronie danych, zwane dalej: RODO).
W związku z powyższym administrator serwisu internetowego www.asp.krakow.pl, którym jest Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, dla spełnienia obowiązku informacyjnego określonego w art. 12 i 13 RODO informuje, że w obrębie serwisu stosuje następującą Politykę prywatności:
Informacje ogólne.
1. Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich ze strony internetowej dostępnej pod adresem www.asp.krakow.pl
2. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych osobowych wdrożyliśmy procedury które mają zapobiec naruszeniu bezpieczeństwa danych osobowych. Obowiązujące procedury są zgodne z obowiązującym prawem, w szczególności z:
1) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
2) Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.,
3) Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną 18 lipca 2002 r.
3. Dane Osobowe mogą być przez nas przetwarzane na podstawie zgody wyrażonej przez Użytkownika, oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają nas do przetwarzania danych osobowych w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami umowy, na podstawie przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas jako Administratora .
4. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
a) poprzez kody monitorujące ruch na stronie www (w tym m.in. poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookies - tzw. „ciasteczka”);
b) poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzu kontaktowym informacje, tj. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu;
c) serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (w tym oznaczenie czasu, adres IP).
5. Dane zbierane w punkcie 4 nie są w żaden sposób wykorzystywane do celów marketingowych lub do identyfikacji użytkownika, służą wyłącznie celom statystycznym.
6. Dane podane w formularzach kontaktowych Zapytaj o nocleg dostępnych pod adresami:
https://www.asp.krakow.pl/index.php/akademia/administracja-struktura-38/noclegi-zakopane/dom-pracy-tworczej?lang=pl
lub
https://www.asp.krakow.pl/index.php/pl/akademia/administracja-struktura-38/noclegi-zakopane/dom-plenerowy-struktura-98
są przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obsługi kontaktu, w tym udzielenia informacji o dostępnych noclegach w Domu Pracy Twórczej ASP lub Domu Plenerowym ASP.
7. Dane osobowe użytkowników pozostawione w naszym serwisie nie zostaną udostępnione osobom trzecim, ani przekazane do krajów trzecich lub organizacji międzynarodowych.
8. Do danych osobowych zawartych w formularzu kontaktowym przysługuje wgląd osobie fizycznej, która je tam umieściła. Osoba ta ma również prawo do dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania oraz cofnięcia zgody na przetwarzanie – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO. Szczegółowy zakres uprawnień Użytkownika podany został w znajdującej się poniżej klauzuli informacyjnej.
9. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce prywatności, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.
10. W serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych, zwłaszcza w artykułach, wiadomościach oraz w postaci obrazków. Takie strony internetowe nie są w żaden sposób nadzorowane przez nasz serwis. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
Informacja o plikach cookies.
1. Serwis korzysta z plików cookies (tzw. „ciasteczka”), które stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu www.asp.krakow.pl
2. Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
a) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
b) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
c) określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
d) Zapamiętania zmiany rozmiaru czcionki i kontrastu
3. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
4. Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
5. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów. Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics. Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
W razie wątpliwości odnośnie zapisów niniejszej polityki prywatności prosimy o kontakt na adres e-mail: iod@asp.krakow.pl
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
I. ADMINISTRATOR DANYCH
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Akademia Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, tel. 422-24-50, e-mail: rektor@asp.krakow.pl
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych z którym można się kontaktować pod adresem: iod@asp.krakow.pl
III. PODSTAWA PRAWNA I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1. Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest wyrażenie przez niego zgody na przetwarzanie jego danych osobowych. Zgoda jest wyrażana poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza kontaktowego lub w ramach poczty e-mail przesyłanej bezpośrednio na adresy e-mail znajdujące się pod adresem: https://www.asp.krakow.pl/index.php/pl/akademia/kontakt-oakademii-35
2. Dane podane w formularzu lub w przesłanej wiadomości e-mail przetwarzane są dla celów określonym w danej wiadomości, najczęściej w celu umożliwienia Admini-stratorowi kontaktu z Użytkownikiem drogą poczty elektronicznej.
3. Podczas wizyty na stronie internetowej Administratora automatycznie zbierane są dane dotyczące wizyty, np. adres IP Użytkownika, nazwa domeny, typ przeglądarki i systemu operacyjnego (dane logowania). Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań użytkowników na naszej stronie internetowej. Dane te przetwarzane są jednak wyłącznie w celach administrowania serwisem i nie są kojarzone z danymi poszczególnych Użytkowników.
IV. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
1. Odbiorcami danych osobowych Użytkownika będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
2. Dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na nasze zlecenie, np. firmom świadczącym usługi wsparcia IT lub dostarczającym oprogramowanie informatyczne, lub innym podmiotom przetwarzającym dane w celu przez nas określonym - przy czym takie podmioty przetwarzają dane wyłącznie na podstawie zawartej z nami umowy.
V. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Użytkownika przechowywane będą przez okres 2 lat lub do momentu odwołania zgody. Dane osobowe Użytkownika są przechowywane i chronione zgodnie z procedurami wewnętrznymi Administratora.
VI. INFORMACJE O WYMOGU/DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJI NIE PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jeśli Użytkownik nie poda swo-ich danych osobowych to nie będziemy mogli kontaktować się z Użytkownikiem, np. w celu udzielenia odpowiedzi na zadane pytania.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Użytkownik posiada prawo żądania od nas:
1) Dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy przetwarzamy jego dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
2) Prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez nas są nieprawidłowe lub niekompletne,
3) Usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w sytuacji gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej nam zgody,
4) Przenoszenia danych,
5) Wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie naszego uzasadnionego interesu lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
6) Cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem - jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej nam zgody,
w przypadkach i na warunkach określonych w RODO. Prawa wymienione w pkt 1-6 powyżej można zrealizować poprzez kontakt z nami.
VIII. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Użytkownik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzasadnione jest, że jego dane osobowe przetwarzane są przez nas niezgodnie z przepisami RODO.
IX. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI W TYM PROFILOWANIE
Dane osobowe Użytkownika nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
X. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane osobowe Użytkownika nie będą przekazywane do organizacji międzynarodowych, jednakże mogą być przekazywane do państw trzecich (m.in. USA) poprzez korzystanie przez nas z narzędzi firm mających siedziby lub oddziały poza UE.